تفاوت ثبت لوگو و ثبت برند

ثبت برند از جمله اقداماتی است که اکثر شرکت ها پس از ثبت شرکت خود انجام می دهند با اینکه ثبت برند امری اجباری نیست اما اکثر شرکت ها به منظور جلوگیری از سوء استفاده از نام و برندشان آن را به ثبت می رسانند که در رابطه با مزایای ثبت برند در مقالات قبلی به طور کامل صحبت کردیم. موضوعی که این میان پیش می آید این است که بسیاری از افراد ثبت برند و لوگو را با یکدیگر اشتباه می گیرند و یا آن ها را یکی می دانند در صورتی که این دو کاملا از هم مجزا بوده و ارتباطی به هم ندارند. موضوع اصلی این مقاله نیز بررسی و تشریح تفاوت میان ثبت لوگو و ثبت برند می باشد. پس اگر شما هم تفاوت این دو امر را به طور کامل نمی دانید تا انتهای این مقاله نیز همراه ما باشید.

ثبت لوگو و مزایای آن

اولین مشخصه و ویژگی که برای لوگو می توان بیان کرد، این است که لوگو آرم و نشان تجاری یک شرکت را بیان می کند. هدف از طراحی لوگو برای یک شرکت یادآوری به مشتری می باشد که این کار را معمولا افراد هنرمند و طراحان لوگو انجام می گیرد و بر روی محصولات زده می شود تا مشتری با هر با دیدن آن شرکت مربوطه را بخاطر آورد. فراموش نکنید که طراحی لوگوی شما باید به گونه ای صورت گیرد که مخاطب و مشتری را تشویق به خرید کند. در نهایت هم باید گفت حتما پیش از به ثبت رساندن لوگوی خود آن را به نمایش نگذارید زیرا ممکن است افراد سودجو لوگوی شما را دزدیده و به نام خودشان به ثبت برسانند.

تفاوت ثبت لوگو و ثبت برند

ثبت برند و مزایای آن

همانطور که در مقالات پیشین توضیح دادیم ثبت برند هان به ثبت رسانیدن نام تجاری شرکت شما می باشد و می تواند به صورت لاتین و فارسی در فعالیت های اقتصادی شرکت مورد استفاده قرار گیرد. تفاوت اصلی که ثبت لوگو با ثبت برند دارد این است که در ثبت لوگو همانطور که گفتیم شما تنها با لوگوی شرکت حافظه دیداری مشتری را موجب یادآوری شرکت خود می کنید اما در ثبت برند کاربر با دیدن و خواندن و شنیدن برند شرکت به یاد آن افتاده و احتمال خرید را بالا می برد. فراموش نکنید که برای برند خود یک نام مناسب باید انتخاب کنید تا مورد توجه کاربر قرار گیرد. انتخب نام برند امری مهم و پیچیده است که شما برای کسب راهنمایی می توانید مقاله نکات مهم برای انتخاب نام برند را مطالعه نمائید که در آن این موضوع را به طور کامل توضیح داده ایم.

تفاوت ثبت لوگو و ثبت برند

تفاوت ثبت لوگو و ثبت برند

  • لوگو یک نشانی از شرکت و محصول شما می باشد که برای تمایز اجناس طراحی می شود.
  • برای ثبت برند زمان بسیاری طول می کشد اما برای ثبت لوگو کمتر از یک روز زمان لازم است.
  • هزینه ثبت برند چندین برابر ثبت لوگو می باشد.
  • لوگو یادآور خدمات و محصولات شرکت می باشد پس باید به گونه ای طراحی شود که با یک نگاه مشتری را به یاد شرکت شما آورد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

88742720 – 88174757
22845837 – 22890428

330960480 – 55925729

امتیاز دهی از راست به چپ است
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.